fbpx

CrossFit vadba

Merilo, kako zmogljivo je pravzaprav naše telo, je razsežnost naše telesne pripravljenosti oziroma stopnja funkcionalnosti, ki jo naše telo ob različnih fizičnih izzivih premore. Omenjeno spoznanje velja za temelj, na katerem je Greg Glassman zasnoval danes enega najbolj priljubljenih vadbenih trendov na svetu, CrossFit.

CrossFit se uvršča v kategorijo funkcionalnih vadb, saj s svojimi načeli želi posameznika, ki se je v zadnjih desetletjih prilagodil sedečemu življenjskemu slogu, povrniti nazaj k osnovam: v raznoliko telesno pripravljenost in v gradnjo funkcionalnega telesa, ki bo pripravljeno za spopad z različnimi fizičnimi izzivi in bo hkrati omogočalo nadzor nepredvidljivih situacij tako v različnih športih, kot tudi v čisto vsakdanjih življenjskih okoliščinah. CrossFit torej stremi k fizični pripravljenosti, ki telesu omogoča, da je močno, hitro, gibljivo, stabilno, agilno in vzdržljivo obenem.

CrossFit vadba

Omenjeno je njegova glavna značilnost, saj je to vadba, ki se ne specializira v en sam šport ali sposobnost (ožji cilj), ampak se osredotoča na razvijanje  desetih domen fizične pripravljenosti: splošno in srčno-žilno vzdržljivost, moč, eksplozivnost, hitrost, koordinacijo in natančnost gibov, agilnost, gibljivost in stabilnost. Kar pomeni, da se boste med vadbo CrossFit-a srečali s širokim spektrom osnovnih in naprednih vaj iz športov kot so powerlifting, olimpijsko divganje uteži, kettlebell lifting, atletika, gimnastika, plavanje in mnogo drugih. Sam trening bo tako vključeval kompleksne vaje z olimpijsko palico (sunek, poteg, nalog, počep, mrtvi dvig …) in kettlebell-i (jerk, snatch, clean, swing …), vaje z lastno težo (sklece, dvig trupa, zgibi, stoja, muscle up, vojaške sklece … ) tek, pliometrijo (različne poskoke), vaje za gibljivost s pomočjo elastik in sproščanje mišic z masažo (žogica, foam roller) miofascialnih prožilnih (trigger) točk. Cilj CrossFit-a ni biti odličen v posamezni vrlini, temveč biti dober v vseh prvinah telesne pripravljenosti.

Nikoli ne boste točno vedeli, s čim se boste na določen dan spopadali med vadbo CrossFit-a, saj trening stalno varira in onemogoča, da bi se telo kdajkoli popolnoma prilagodilo na dani stres. Prav tako CrossFit odlikuje prilagodljivost trenutnim sposobnostim posameznika, saj vaje vedno omogočajo modifikacijo v lažjo obliko in nudijo vadbo po meri glede na stopnjo pripravljenosti posameznega člana skupine.

Trening dneva označimo s kratico WOD, kar pomeni »workout of the day« in povzame zaporedje vaj, ki se bo ta dan odvilo v telovadnici. Za CrossFit najbolj značilna in priljubljena oblika treninga je tako imenovani MetCon, metabolično-kondicijski trening, ki v določenem vrstnem redu zajema vse naštete, v tretjem odstavku omenjene, prvine drugih športov. Vnaprej določenem časovnem intervalu ali številu serij in ponovitev, se zvrstijo vaje z olimpijsko palico, lastno težo, kettlebell-i, pliometrijo, tekom … , sam trening pa odlikuje visoka intenzivnost, izraba vseh energetskih sistemov, od 5 do največ 30 minut dolg čas izvajanja in neizogibna, a zdrava tekmovalnost, ki se vzpostavi med člani CrossFit ekipe. Omenjene protokole vaj boste našli pod različnimi imeni, kot so Fran, Helen, Filthy 50, Fight gone bad … Poleg MetCon-ov boste skozi CrossFit izkusili tudi vadbo za moč in postavili nove osebne dosežke v različnih dvigih bremen, se naučili osnovnih gimnastičnih prvin, izpopolnili tehniko teka in izboljšali splošno počutje z delom na raztezanju ter gibljivosti telesa. Vsak trening je kot nekakšno tekmovanje s samim seboj, ki posameznika motivira za preseganje lastnih meja, nadgradnjo obstoječe fizične pripravljenosti, izkoriščanje potencialov človeškega telesa in posledično, redno telesno aktivnost.

Po priljubljenosti in obsegu je CrossFit danes prerasel v kulturo, ki najbolj predanim predstavlja način življenja. Temu primerno CrossFit-erji prilagodijo tudi svoje prehranske navade v skladu z načeli Paleo ali Zone načina prehranjevanja. Dokaz, kako močno se je vadbeni trend populariziral so letošnje, že 6. CrossFit igre (2012 Reebok CrossFit Games). Tridnevni spektatel z geslom »the fittest on earth« je zapolnjen z boji v različnih disciplinah po načelih CrossFit vadbe in na koncu okrona najbolj vsestransko pripravljene športnike, ki zmorejo tako fizično kot psihično prestati vse nepredvidljive, pogosto prav brutalno zasnovane protokole vaj.

Medtem, ko si nekateri oblikujejo življenje okoli CrossFit-a, pa drugim predstavlja šport kot »performance« ali orodje za izboljšanje splošne telesne pripravljenosti in dopolnilo za že obstoječo vadbo oziroma ostale športe kot so tek, kolesarjenje, smučanje, borilne veščine, nogomet … Kako daleč boste posegli s CrossFit-om bo odvisno od vašega pristopa k vadbi in predvsem, osebnih ciljev in želja.

Naredite nekaj dobrega
za svoje zdravje & telo!

hm_seaparator

Ker želimo, da bi bil VigorGround skupnost stalnih članov, povezana družba podobno mislečih, ki sledi svojim ciljem, smo se odločili, da število strank omejimo. V VigorGroundu 400 tako vadi maksimalno 400 članov. To je število članov, ki jim v danih okoliščinah še lahko zagotovimo vrhunsko storitev in čez ta mejnik zagotovo ne bomo šli.