fbpx

Trening v ZDA – 2.del

Drugi del potovanja me je peljal v San Diego, na kalifornijsko obalo, kjer sem se srečal z bivšim »mentorjem« Stevom Maxwellom.

Steve je guru treninga mobilnosti v kombinaciji z treningom s prostimi utežmi in borilnimi veščinami. Njegovo najlubša orodja sta lastna telesna teža in kettlebell (girya). Steve je star 58 let, po telesni pripravljenosti, energiji in entuziazmom pa bi mu pripisal vsaj 20 do 30 let manj. Vsekakor se počutiš ponižno ko te nekdo, ki bi lahko bil tvoj oče, “uniči” med treningom – dobesedno.

S Stevom sva prvi dan mojega obiska trenirala na plaži. Glede na to, da sva imela oba za sabo težka treninga prejšnji dan, sva se posvetila vajam za mobilnost. Po dveh urah in pol na oko lahkih in tekočih vaj, je od mene teklo. Moje telo pa je bilo popolnoma prebujeno, sproščeno, razgibano in lahko kot peresce.

Steve združuje vaje starodavnih civilizacij, ki so poznale zakonitosti osnovne motorike in gibanja, da so se lahko udejstvovale bodisi na bojnem polju ali pa pri vsakodnevnih fizičnih opravilih. Tako sva obdelala elemente tai-chija, joge in (dodaj indijske šiva vaje), vendar v sklopih, ki so poleg mobilnosti in sproščenosti zahtevale ravnotežje, moč trupa in koordinacijo.

S Stevom se strinjam, ko reče, da je najlažje na treningu nekoga »uničit«, težje pa ga s pravimi vajami pripeljati do najboljšega možnega rezultata, bodisi za posamezen šport ali rekreativni cilj. Po njegovih izkušnjah se športniki poslužujejo mnogih metod, ki za njihove cilje niso prav nič uporabni.

Kot vsi vrhunski trenerji ima tudi Steve svoj pogled na prehrano. Jaz ga že nekaj časa spremljam prek Twitterja in sedaj mi tudi osebno razloži njegov prehrambeni režim. Telo praktično »strada« do 12. ure, potem pa sledi prvi obrok, ki je običajno bogat z beljakovinami, zraven pa doda nekaj kakovostnih ogljikovih hidratov za energijo. Najraje ima skuto, ki ji doda koščke ananasa oz drugega podobnega sadja.

Pravi, da je skrajševanje »okna«, v katerem se prehranjuješ, optimalno za kurjenje maščob in pospeševanje metabolizma. Njegov glavni obrok je večerja, zaužije pa povprečno 3 obroke na dan. Sestavljeni so v glavnem iz beljakovin (živalskih in rastlinskih, pa tudi dodatkov, kot je sirotka), zelenjave, oreškov, semen in polnozrnatih izdelkov.

Kadar imajo njegovi treningi poudarek na vzdržljivosti poseže tudi po naravnih energijskih ploščicah.

Je mnenja, da razen vzdržljivostnih športnikov ne potrebujemo prav veliko ogljikovih hidratov. Tudi za športnike, ki potrebujejo glikogenske zaloge (nogomet, borilne veščine, tek, itd) pravi, da je bolje zaužiti do 50g ogljikovih hidratov pred treningom oz tekmovanjem, ter nadaljnjih 50g neposredno po naporu. Glede na to, da ima Steve trenutno cca 6-7% telesne maščobe in je še vedno v vrhunski telseni pripravljenosti, mu ne morem oporekati…

Piše: Matej Hočevar

Naredite nekaj dobrega
za svoje zdravje & telo!

hm_seaparator

Ker želimo, da bi bil VigorGround skupnost stalnih članov, povezana družba podobno mislečih, ki sledi svojim ciljem, smo se odločili, da število strank omejimo. V VigorGroundu 400 tako vadi maksimalno 400 članov. To je število članov, ki jim v danih okoliščinah še lahko zagotovimo vrhunsko storitev in čez ta mejnik zagotovo ne bomo šli.