Trening v pasjih dnevih

Ko sem še treniral nogomet, so mi bile poletne priprave običajno nekaj najlepšega. Šole je bilo konec, lahko sem mislil le na trening in kako se bom po treningu z Viča odpravil na kratko pot do Kolezije, ter se tam namakal v bazenu. Ni bilo mar, ali je bilo 25, 30 ali 35 stopinj, z veseljem sem prelil vsako odvečno kapljo potu, če je bilo to zaradi treninga in vročine. Danes, moram priznati, je malce drugače. V vročih dneh me še vedno najmanj moti pot, ki ga prelijem zaradi treninga, se pa zato v dnevih pasje vročine bolj ukvarjam z regeneracijo, kot sem se nekoč. Dejstvo je, da se je treba, ne glede na to, ali ste rekreativci ali poklicni športniki, na trening v vročini bolj pripraviti in ga ustrezno prilagoditi. Tu mislim predvsem na hidracijo na eni strani, ter intenzivnost in/ali volumen treninga na drugi. Preden pa modrujem z nasveti, kako trenirati v vročini oziroma vročih pogojih, pa mislim, da je treba izpostaviti tudi pozitivne učinke in adaptacije treninga v vročini. Trening v vročih razmerah ima dokazano boljši vpliv na določene fiziološke parametre, kot na primer višinski trening, ki je dolga leta veljal za “naravni doping”. Adaptacija treninga pri visokih temperaturah je namreč večji volumen plazme, kar naj bi vodilo v boljše pripravljenost srčno-žilnega sistema, zmanjšanje laktata v krvi, ter izboljšanje sile, ki jo proizvedejo skeletne mišice. Aklimatizacija na vročino naj bi zagotavljala bolj obsežno okoljsko-specifično napredovanje v aerobni zmogljivosti kot višinski trening. Poleg tega v nasprotju s filozofijo bivanja na nizkih višinah in treniranja na višje ležečih krajih,se na vročinski stres hitreje adaptiramo kot na hipoksijo oziroma pomanjkanje kisika. Z drugimi besedami trening pri visokih temperaturah bolje vpliva na povečanje maksimalnega V02 kot višinski trenning, pri čemer športnike in vadeče, ki so izpostavljeni tovrstnim razmeram tudi zagotovi večjo odpornost pri treningu na širši razpon temperatur.

Zdaj pa k praksi. Kaj lahko vsak naredi, da ga trening na vročini ne bo potolkel? Samo po sebi umevno je, da je treba v tovrstnih razmerah piti več tekočine, saj jo tudi več izgubimo z znojenjem in termoregulacijo. Visoko oziroma višje intenziven trening na soncu, če telo na to postopoma ne navadimo, lahko tudi kar hitro vodi v težave. Najbolj pametno je za trening izbrati del dneva, ko so razmere najbolj vzdržne, se pravi zgodaj zjutraj ali bolj proti večeru, ali pa postopoma povečevati volumen treninga na vročini. Pri treningu zvečer je potrebno kot vedno paziti na to, da intenziven trening pozno zvečer ne vpliva na kakovost spanca, ki je v tem času kot vedno ključen pri regeneraciji. Intenzivnost je v tem času še vedno lahko visoka, če smo je navajeni. Bolje je trening malce skrajšati, ter ga postopoma povečevati.

Ena izmed popularnih oblik regeneracije je tudi hladen tuš po treningu. Hladna kopel po vadbi ima že več potrjenih pozitivnih vplivov, pri čemer naj bi jo odsvetovali le v primeru, ko delamo trening za maksimalno moč, saj naj bi v tem primeru negativno vplivala na adaptacijo. Sicer pa, če pogledamo malo po svetu, predvsem v južne kraje, hitro opazimo, zakaj imajo v državah, kjer se temperature redno gibljejo okoli trideset stopinj in čez, na sporedu siesto. Telo pač v teh razmerah pač potrebuje malo več počitka. Med branjem knjige o kenijskih tekačih sem dobil tudi potrditev o tem, kako intenziven trening na vročini vpliva tako na rezultate, kot na potrebo po regeneraciji. Ljudje včasi mislijo, da ti tekači tečejo in trenirajo po cele dneve. Resnica je povsem nasprotna. Najboljši kenijski tekači se zberejo zgodaj zjutraj, odtečejo svoj trening, in sicer pogosto pri zelo visoko intenzivnosti, potem pa večino dneva poležavajo in spijo. Ker nam večini ni dano, da se po treningu lahko zleknemo in srkamo limonado, je še toliko bolj pomembno, da izkoristimo tiste oblike regeneracije, ki jih imamo na voljo. Kot vedno, so to spanec, ustrezna prehrana, zadostna hidracija, in, kot sem na teh straneh že večkrat zapisal, dobra družba.
Vročine se ni treba bati, jo je pa treba spoštovati.

By |2018-06-12T10:09:07+00:0012. 06. 2018|